Groep 5 t/8 is deze week gestart met het subthema de Wadden. Samen draaien wij een circuit met daarin een tiental opdrachten variërend van schrijven tot experimenteren. De kinderen werken in gemixte groepjes van vier drie kwartier aan hun opdracht. Inmiddels hebben we vier ronden gedaan en we moeten zeggen dat dat prima gaat. We zien goed overleg, goede taakverdeling en mooie resultaten.
De kinderen doen ieder vijf van de volgende opdrachten:
* Wadlopen; hoe voelt dat en wat kun je daar zien?
* Eb en vloed; laat ons zien hoe dat ontstaat.
* Een diorama maken van de Wadden.
* De waterkringloop; laat in een schema zien hoe de kringloop werkt.
* Maak een gedicht over de Wadden.
* Plan een tweedaags schoolreisje naar één van de Waddeneilanden.
* Leer over blubber en maak zelf een eetbare variant.
* Schilder een mooi wolkendek boven de Wadden.
* Maak een collage over waddieren.
* Teken een vuurtoren en schrijf erbij wat je er over weet.
Volgende week doen we nog één ronde en dan sluiten we dit subthema af met een korte presentatie aan elkaar over het gedane werk. Daarna is het tijd om een ander gebied in Nederland onder de loep te nemen...
De kinderen doen ieder vijf van de volgende opdrachten:
* Wadlopen; hoe voelt dat en wat kun je daar zien?
* Eb en vloed; laat ons zien hoe dat ontstaat.
* Een diorama maken van de Wadden.
* De waterkringloop; laat in een schema zien hoe de kringloop werkt.
* Maak een gedicht over de Wadden.
* Plan een tweedaags schoolreisje naar één van de Waddeneilanden.
* Leer over blubber en maak zelf een eetbare variant.
* Schilder een mooi wolkendek boven de Wadden.
* Maak een collage over waddieren.
* Teken een vuurtoren en schrijf erbij wat je er over weet.
Volgende week doen we nog één ronde en dan sluiten we dit subthema af met een korte presentatie aan elkaar over het gedane werk. Daarna is het tijd om een ander gebied in Nederland onder de loep te nemen...